Hanna Hall
Marketing
iBook
Książka stanowi kompleksowe opracowanie na temat adaptacji marketingu do potrzeb instytucji edukacyjnych o charakterze niekomercyjnym. Przedstawiono w niej teoretyczne aspekty zastosowania marketingu w szkolnictwie, doświadczenie w tym zakresie polskich i zagranicznych szkół wszystkich szczebli (także wyższych uczelni) oraz przykłady mogące pomóc w wykorzystaniu marketingowych metod, pomysłów i rozwiązań w placówkach edukacyjnych.
W książce zostały omówione między innymi następujące zagadnienia:
# specyfika marketingowej koncepcji zarządzania w organizacjach niekomercyjnych
# metody analizy mikro- i makrootoczenia oraz potencjału szkół
# zastosowanie instrumentów marketingowych w szkolnictwie
# prowadzenie badań marketingowych w placówkach edukacyjnych
# sposoby pozyskiwania przez placówki edukacyjne środków pozabudżetowych
Publikacja jest adresowana do osób zarządzających szkołami wszystkich szczebli i pracowników oświaty. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane marketingiem w organizacjach non-profit i problemami szkolnictwa.
Spis treści
- Wstęp
- Rozdział 1. Marketingowa koncepcja zarządzania w organizacjach niekomercyjnych
- zarys koncepcji marketingowego zarządzania organizacją
- specyfika organizacji niekomercyjnych a marketingowa koncepcja zarządzania
- projektowanie strategii marketingowej w organizacjach niekomercyjnych
- marketing w szkolnictwie – znaczenie i zakres adaptacji
- Rozdział 2. Przedmiot i metody analizy otoczenia i potencjału szkoły
- polski system edukacji – uwarunkowania i zmiany
- analiza makrootoczenia szkoły
- analiza zachowań klientów szkoły
- specyfika i analiza konkurencji w szkolnictwie
- analiza potencjału szkoły
- analiza SWOT i formułowanie marketingowych celów szkoły
- Rozdział 3. Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły i pozycjonowanie szkoły
- segmentacja rynku adresatów oferty szkoły
- pozycjonowanie szkoły
- Rozdział 4. Kształtowanie kompozycji instrumentów marketingowych
- usługa edukacyjna – specyfika, struktura, jakość
- polityka ceny
- dystrybucja usług edukacyjnych
- instrumenty i program promocji szkoły
- personel szkoły i koncepcja marketingu wewnętrznego
- Rozdział 5. Badania marketingowe w szkołach – proces i metody
- przygotowanie badania
- zbieranie, przetwarzanie i analiza danych oraz prezentacja wyników badania
- Rozdział 6. Źródła i metody pozyskiwania zasobów
- Podsumowanie
- Bibliografia
Ilość stron ; 240
Księgarnia Kimota
Pobierz - download eBook Marketing w szkolnictwie wprost na Twój komputer, komórkę lub e-czytnik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz