NO PAPER prezentuje eBook pdf ;
e-Podręcznik
iBook
Bestsellerowy podręcznik Jak napisać scenariusz filmowy to kompletny kurs pisania scenariuszy, przeznaczony zarówno dla początkujących, jak i zawodowych montażystów. Czwarte polskie wydanie odsłania tajniki opracowania motywu, gromadzenia materiałów, przygotowania fabuły oraz stworzenia interesujących postaci i wątków. Ponadto, autorzy podają praktyczne wskazówki, w jakim formacie scenariusz sprzeda się najlepiej. To wszechstronny i dobrze napisany podręcznik, w którym świetne scenariusze przykładowe przeplatają się ze smakowitymi anegdotami ze świata zawodowych scenarzystów. Niezastąpiony na drodze do przyszłej kariery i pomocny na każdym etapie pracy.
Recenzje:
Przez ostatnie 25 lat przeczytałem bardzo dużo, bardzo dobrych książek o tym jak napisać scenariusz filmowy. Ta jest najlepsza.
- Juliusz Machulski, reżyser, scenarzysta
- Juliusz Machulski, reżyser, scenarzysta
Talent można rozwinąć, a rzemiosła można się nauczyć. Książka Jak napisać scenariusz filmowy z amerykańskim pragmatyzmem przekazuje wiele praktycznych doświadczeń, pomija natomiast jako oczywiste, to co dla wielu współczesnych europejskich scenarzystów jest niejasne: sferę wartości, czy moralną ocenę postępowania bohaterów. Myślę, że ta książka może być przydatna tym, którzy mają jasno wyrobione zapatrywania na życie, natomiast zagubionym może pomóc w zrozumieniu swego zagubienia.
- Krzysztof Zanussi, reżyser, scenarzysta
- Krzysztof Zanussi, reżyser, scenarzysta
- Nie mam scenariusza!
- Chcesz mi pomóc, przeczytaj tę książkę, jest w niej wszystko, co trzeba na ten temat wiedzieć.
- Andrzej Wajda, reżyser, scenarzysta
- Chcesz mi pomóc, przeczytaj tę książkę, jest w niej wszystko, co trzeba na ten temat wiedzieć.
- Andrzej Wajda, reżyser, scenarzysta
Ta książka jest cenna z jednego powodu. Ucząc rzetelnego rzemiosła, jednocześnie od samego początku przestrzega przed łatwym optymizmem.
To, że kiedyś odważyłem się pisać scenariusze, składam na karb bezkrytycznej młodości. Dzisiaj po przeczytaniu książki Russina i Downsa pewnie nie podjąłbym już tego ryzyka. Bo sama intuicja, którą tak chwalą autorzy to dziś już za mało. Potrzebna jest głęboka wiedza, którą daje nam właśnie ta książka.
- Feliks Falk, reżyser, scenarzysta
To, że kiedyś odważyłem się pisać scenariusze, składam na karb bezkrytycznej młodości. Dzisiaj po przeczytaniu książki Russina i Downsa pewnie nie podjąłbym już tego ryzyka. Bo sama intuicja, którą tak chwalą autorzy to dziś już za mało. Potrzebna jest głęboka wiedza, którą daje nam właśnie ta książka.
- Feliks Falk, reżyser, scenarzysta
Książka Jak napisać scenariusz filmowy jest bardzo dobra: Dla studentów szkół filmowych. Bo jest klarowna i uczy warsztatu. Dla piszących, czynnych zawodowo scenarzystów. A tych jest w Polsce coraz więcej. Mam nadzieję, ze dzięki tej książce, będą pisać lepiej... Dla wszystkich fanów kina, bo odsłania kulisy powstawania filmu, kulisy manipulacji wyobraźnią widza.
- Robert Gliński, reżyser, scenarzysta i wykładowca scenopisarstwa w PWSFTiT w Łodzi
- Robert Gliński, reżyser, scenarzysta i wykładowca scenopisarstwa w PWSFTiT w Łodzi
Ta książka to skarb dla kogoś kto chce być scenarzystą filmowym. Ta książka to skarb dla kinomana chcącego dowiedzieć się czegoś więcej o filmowej kuchni. Jak napisać scenariusz filmowy to lekko napisane, niezwykle kompetentne i błyskotliwe kompendium wiedzy o trudnej sztuce scenopisarskiej. To również pełna anegdot i wnikliwej obserwacji książka o tym, jak to jest być scenarzystą w Hollywood. I w ogóle o tym jak to się robi w Hollywood. Dla filmowców i wielbicieli kina - lektura obowiązkowa.
- Piotr Wereśniak, scenarzysta
- Piotr Wereśniak, scenarzysta
Jeśli już wchłonąłeś tę biblię jednym tchem, przeczytaj ją jeszcze raz. Do ciebie mówię - POCZĄTKUJĄCY SCENARZYSTO, który musisz poznać tajniki niewdzięcznej sztuki pisania na ekran; DOŚWIADCZONY SCENARZYSTO, który powinieneś przypomnieć sobie jak to się robi; REŻYSERZE, który musisz wiedzieć jak kręcić, by nie schrzanić czyjeś ciężkiej pracy; KRYTYKU, który dostaniesz rzetelne narzędzie do chlastania i ty, ZWYKŁY WIDZU, wiedz, że historia, którą oglądasz jest wynikiem katorżniczej harówki. Pasjonującej jak ta książka.
- Cezary Harasimowicz, scenarzysta
- Cezary Harasimowicz, scenarzysta
Z dużym zainteresowaniem przeczytałam tę książkę. Jestem przekonana, że może być ona pomocna rozpoczynającym swoją przygodę z filmem adeptom scenopisarskiego rzemiosła. Doświadczeni scenarzyści też znajdą w niej pewnie tak, jak i ja, coś dla siebie. A miłośnicy filmu - olbrzymią wiedzę o tym, jak konstruuje się filmowe fabuły. Polecam.
- Ilona Łepkowska , scenarzystka
- Ilona Łepkowska , scenarzystka
Spis treści
SŁOWO OD JULIUSZA MACHULSKIEGO
SŁOWO OD WYDAWCY
PODZIĘKOWANIA
ZOSTAĆ SCENARZYSTĄ
CZĘŚĆ PIERWSZA PODSTAWY
SŁOWO OD WYDAWCY
PODZIĘKOWANIA
ZOSTAĆ SCENARZYSTĄ
CZĘŚĆ PIERWSZA PODSTAWY
ROZDZIAŁ 1 JAK ZAIMPONOWAĆ RECENZENTOWI
ROZDZIAŁ 2 FORMAT
ROZDZIAŁ 3 PROBLEM, PRZESŁANIE, UCZUCIE
ROZDZIAŁ 4 ŚWIAT OPOWIEŚCI
ROZDZIAŁ 5 BOHATER
ROZDZIAŁ 2 FORMAT
ROZDZIAŁ 3 PROBLEM, PRZESŁANIE, UCZUCIE
ROZDZIAŁ 4 ŚWIAT OPOWIEŚCI
ROZDZIAŁ 5 BOHATER
CZĘŚĆ DRUGA STRUKTURA
ROZDZIAŁ 6 STRUKTURA – RYS HISTORYCZNY
ROZDZIAŁ 7 SIŁA I KONFLIKT
ROZDZIAŁ 8 UJĘCIE, SCENA, SEKWENCJA
ROZDZIAŁ 9 FISZKI SCEN
ROZDZIAŁ 10 POCZĄTEK HISTORII
ROZDZIAŁ 11 GATUNKI
ROZDZIAŁ 7 SIŁA I KONFLIKT
ROZDZIAŁ 8 UJĘCIE, SCENA, SEKWENCJA
ROZDZIAŁ 9 FISZKI SCEN
ROZDZIAŁ 10 POCZĄTEK HISTORII
ROZDZIAŁ 11 GATUNKI
CZĘŚĆ TRZECIA WARSZTAT
ROZDZIAŁ 12 WSKAZÓWKI SCENICZNE
ROZDZIAŁ 13 DIALOG
ROZDZIAŁ 14 REDAGOWANIE
ROZDZIAŁ 13 DIALOG
ROZDZIAŁ 14 REDAGOWANIE
CZĘŚĆ CZWARTA SPRZEDAŻ
ROZDZIAŁ 15 SPRZEDAĆ SCENARIUSZ W USA
ROZDZIAŁ 16 SPOTKANIE NA SZCZYCIE
ROZDZIAŁ 16 SPOTKANIE NA SZCZYCIE
CZĘŚĆ PIĄTA ALTERNATYWY
ROZDZIAŁ 17 PISANIE DLA TELEWIZJI
ROZDZIAŁ 18 SCENARZYSTA DRAMATOPISARZEM
ROZDZIAŁ 18 SCENARZYSTA DRAMATOPISARZEM
Wydawca: Wydawnictwo Wojciech Marzec
Ilość stron ; 425
Księgarnia Kimota
Pobierz - download darmowe fragmenty lub
wprost na Twój komputer, komórkę lub e-czytnik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz